MEGJELENÉSEINK

Nyitott Kapuk

A Széchenyi István Egyetem idén is megrendezte a Nyitott Kapuk nevű nyílt napját január 18-án, ahol a résztvevő középiskolás diákok betekintést nyerhettek az egyetemi életbe. Különböző tájékoztatókkal és beszélgetésekkel várták a látogatókat, akik további programok keretében Campus körsétán és laborlátogatásokon vehettek részt. Az rendezvényen az Arrabona Racing Team is megjelent, csapatunk központi helyisége előtt állítottuk fel a standunkat, ahol az érdeklődők megismerkedhettek a csapat történetével és működésével, ezen felül pedig versenyautónkat is megtekinthették.


Educatio Kiállítás

Az idei EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállítást január 13. és 15. között rendezték meg  Budapesten, a HUNGEXPO-n. A számos kiállító között voltak magyar és külföldi felsőoktatási intézmények, szakmai gyakornok programok, illetve munka- és karrier lehetőségek is. A rendezvényen csapatunk is részt vett, saját standunknál válaszoltunk az érdeklődők kérdéseire, emellett szemügyre vehették az ART_08-at is.

2021. tél

Design Freeze

Január 18-án megrendezésre került az ART_09 autónk designját és konstrukciós újításait bemutató Design Freeze eseményünk a Széchenyi István Egyetem Management Campusán, amit élőben az interneten is követni lehetett. A rendezvényre meghívtuk szponzorainkat, hogy egy prezentáció keretében betekintést adjunk nekik a legújabb fejlesztéseinkbe. A bemutató után egy laza beszélgetéssel és vacsorával zárult a rendezvény.
A teljes videó megtekinthető a Youtube csatornánkon az alábbi linken: 

2021. tél

unnamed.jpg

Versenybejelentő

Az idei évben abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a január 28-án megrendezett regisztrációs kvízeken olyan kiemelkedő eredményeket sikerült elérni, amivel az összes általunk megpályázott versenyre kvalifikáltuk magunkat, az FS Netherlands-re ráadásul első helyen. Végül három versenyre esett a választásunk; az osztrák FS Austria-ra, a magyar FS East-re és a német FS Germany-re.

2021. tél

TAGTOBORZÁS

Az őszi félév kezdetével ismét tagfelvételt hirdettünk részlegeinkre. Az önéletrajzok és motivációs levelek beküldésének határideje október 1. volt. A felvételi időszak lezárultával 21 új taggal bővült csapatunk, amivel 69 főre emelkedett létszámunk. Az elektronika részlegre 1, a management, driverless és aerodinamika részlegekre 2, a karosszéria részlegre 3, a hajtáslánc részlegre 4, végül a járműdinamika részlegre 7 fő nyert felvételt. Új tagjainkat az eddigi évekhez hasonlóan egy integrációs csapatépítő napon köszöntöttük köreinkben október 8-án.

unnamed.jpg

FUNDRIVE

unnamed-1.jpg

FUNDRIVE

Csapatunk minden évben megrendezi FunDrive eseményét, melynek keretében szponzoraink, valamint volt és jelenlegi tagjaink, akik az autón dolgoztak, vezethetik éppen aktuális és korábbi versenyautóinkat. Az esemény idén október 16-17-én került megrendezésre a Gönyű kikötőben.

2021. ősz

MEGJELENÉSEINK

Humda Roadshow Junior Gokart Challenge
Október 4. és 9. között Győrbe látogatott a Humda Roadshow, ami egy országos autó-motorsport tehetségkutató programsorozat 6-14 évesek számára, amelynek az ETO Park adott otthont. A program szimulátoros tehetségkutató időméréssel vette kezdetét, majd a legjobb időt futó versenyzőknek lehetőségük nyílt valódi elektromos gokarton bizonyítani tudásukat a hétvégi programon. A kilátógatok megtekinthették idei versenyautónkat, az ART_08-at is.

Kari Napok
Október 11-én részt vettünk a Széchenyi István Egyetem Kari Napok első napján, a Szervezeti Nyíltnapon, ahol saját standunknál nyújtottunk betekintést a csapatunk iránt érdeklődők számára.

Rally Hungary
Csapatunk idén is részt vett a Rally Hungary-n, amelyet Nyíregyházán rendeztek az autósport rajongók számára. Az ART_08 péntek délután Máriapócson a Rabócsiringen futott egy bemutató kört, majd szombaton és vasárnap Nyíregyháza belvárosában volt kiállítva, ahol az érdeklődők szemügyre vehették és feltehették kérdéseiket csapattagjaink számára.

unnamed-2.jpg

2021. ősz

2021. ősz

unnamed.jpg

VERSENYBEJELENTÉS

A februári regisztrációt követően, az idei nyárra a hazai rendezésű Formula Student East és az osztrák Formula Student Austria versenyek kerültek be csapatunk versenynaptárába. Nagy erőkkel készülünk a versenyekre és reméljük, hogy a vírushelyzet is lehetővé teszi, hogy ezek megrendezésre kerüljenek a korábbi évekhez megszokott módon és formában!

2021. tavasz

DESIGN FREEZE


Idén márciusban megrendezésre került csapatunk online Design Freeze rendezvénye, ahol bepillantást nyerhettek az idei autónk, az ART_08 tervezési folyamataiba.

A forgatáshoz a Széchenyi István Egyetem médiaszobáját használhattuk, ahol egy közreműködő stáb segítségével, igényes környezetben készülhetett el a bemutató videónk. A felvételek szerkesztését jelenlegi és alumni csapattagjaink végezték, a teljes bemutató pedig YouTube csatornánkon megtekinthető. 

2021. tavasz

TAVASZI TAGTOBORZÁS

Az új tagok toborzása nagyon fontos számunkra, ezért most tavasszal is meghirdettük a tagfelvételt 4 részlegünkre. Konstrukciós részlegeink közül a járműdinamika, a karosszéria és a driverless részlegek, valamint a média részleg is várta az érdeklődő jelentkezőket. A beérkezett önéletrajzok és motivációs levelek átnézése után megkezdődtek az online felvételi elbeszélgetések.  Összesen 6 taggal bővült csapatunk, amelyből a driverless, a karosszéria és a média részleghez 1, a járműdinamika részleghez pedig 3 tag csatlakozott.

unnamed-1.jpg

TESZT

Csapatunk a járványügyi előírások betartásával eddig 4 alkalommal tesztelhetett a gönyűi kikötőben. Ezeket a teszteket az ART_07-es versenyautónkkal végeztük, amelyek elsődleges célja a köridő szimulációs szoftverünk validálása. Itt különböző teszt szcenáriókat futtatunk le a szimulációk során és utána ezeket a valóságban is végrehajtjuk, majd a kapott értékeket összehasonlítva tudjuk fejleszteni a szimulációinkat. Ezek mellett aerodinamikai méréséket és vizsgálatokat is végzünk.

Az ART_08 fejlesztései közül is ki tudtunk próbálni néhányat az ART_07-es járművünkön. Ilyen például az új kormánykerék, amit már tovább is fejlesztettünk a pilótáink visszajelzései alapján. Számukra is jó lehetőséget adnak a tavaszi tesztek, hogy újra formába lendüljenek az idei versenyszezon előtt.

unnamed-2.jpg

2021. tavasz

ÚJ SZPONZOROK, TÁMOGATÓK, PARTNEREK

Örömünkre szolgál, hogy ismét új cégek találták alkalmasnak csapatunkat arra, hogy támogassanak. Köszöntjük az Adorján autókárpitot, az Alu-Cutting Hungary Kft-t, Artefact Kft-t, az Aziza International Kft-t, a Borsodi Műhely Kft-t, a Dana Hungary Kft-t, Denso  Manufacturing Hungary Ltd.-t, a DisplayHázat, a DUO CNC Kft-t, az EPLAN Software and Service-t, a Gimex-Hidraulika Kft-t, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft-t, a KTS Kft-t, a Leier Hungaria Kft-t, a Losonczi Innovation Kft-t, a Me-Han Kft-t, a MetAlCu Trade Kft-t, a Pepperl+Fuchs Kft-t, a Plastform Kft-t, a Rák-Antenna Kft-t, Savaria Ipartechinka Kft-t, a Tarna Metál Kft-t és a VC999 Packaging Systems Inc-t.

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. Tell your visitors a bit about your services.

2021. tavasz

unnamed-3.jpg
a9a58605-7eae-41a7-bd30-e5e9774e4381.jpg

RALLY HUNGARY

 

NYÍREGYHÁZA

November 6. és 8. között került megrendezésre Nyíregyházán a Rally Európa-bajnokság utolsó előtti fordulója, melyen csapatunkkal is találkozhattak az érdeklődők. Az egész hétvégés rendezvény során a rajt-cél ceremónia helyszínén a kilátogatók megtekinthették az idei autónkat, valamint vasárnap délelőtt a városi gyorsasági szakaszon egy bemutató körre is lehetőségünk nyílt.

2020. tél

ADOMÁNYGYŰJTÉSEINK

19f52601-c220-476a-a579-4ae0c5e93195.jpg
98f25d7f-256d-40f5-8c2d-b6a0d6afd73a.jpg

2020. tél

A 2020-as év máshogy alakult, mint ahogy az elterveztük, de emellett is fontosnak tartottuk, hogy segíthessük a Győri környéki szervezetek munkáját. A Győri Állatmenhely rengeteg kutya és macska otthona, akik jelenleg is gazdát keresnek. Nekik néhány játékkal, eledellel és tisztítószerekkel tudtunk kedveskedni.

A karácsony közeledtével az egyetemi hallgatói csapatokkal közösen vettünk részt a Baptista Szeretetszolgálat adománygyűjtő projektjében. A projekt keretein belül 6-12 éves hátrányos helyzetű gyerekeknek gyűjtöttünk ajándékokat, amelyeket cipősdobozokba csomagoltunk. Ezzel az összefogással végül 70 dobozt sikerült megtölteni, melyeket a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyig kézbesít a gyerekeknek. 

ROLLOUT

Tavasszal, az egyetemek bezárásával csapatunk tagjai is hazakényszerültek, így jelentősen kitolódott az új autó építési időszaka, ezért az eddigiektől eltérően, az év végéhez közeledve szeretnénk bemutatni az idei autónkat, az ART_07-et.

A csapat célja az idén az volt, hogy a világranglista TOP 50-be kerülhessünk. Az ART_07 a RISE koncepcióra épül, mely annyit jelent, hogy a cél egy megbízható, innovatív, egyszerű és hatékony konstrukció. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Futómű

Az egyik legnagyobb fejlesztésünk idén a futómű terén történt, ugyanis egy új abroncsot, a 10”-os Hoosier-t kezdtük használni. Fontos volt, hogy ehhez hozzáalakítsuk a futómű geometriát, ez pedig hozzásegített minket, hogy a legnagyobb tapadást hozhassuk ki az abroncsokból, így javítva az autónk kör idejeit. Az új kerék miatt újra terveztük a csonkállványunkat, a kerékagyunkat, valamint egyedi középrészt terveztünk az felnihez. Ebben az évben karbon lengőkarokat használtunk, amivel az autó rugózattalan tömegét jelentősen tudtuk csökkenteni. Továbbfejlesztettük a fékrendszerünket, valamint az innováció jegyében idén a pedálok tervezésénél a korábbi évektől eltérően a generatív tervezést és az additív gyártást alkalmaztuk.

IMG_0239.PNG

Aerodinamika

A kitűzött cél erre az évre az volt, hogy az autó körüli levegő áramlását javítsuk. 54 km/h-nál, ami egy Formula Student pálya átlagsebessége, sikerült növelnünk a leszorító erőt 550N-ra, ami 30%-os növekedés tavalyi évhez képest, de a légellenállásunk csak 22%-kal nőtt 244 N-ra.
Fontos szempont még a növekedett leszorító erő mellett az aerodinamikai balansz javulás is az előző évi 60%-40%-os arány sikerült 50%-50%-ra javítanunk, ami nagyban hozzájárult az autó nagy tempójú stabilitásához.

 

 

 

 

Hajtáslánc

Az idei évben az autónk a Szengine EVO7-es motorját használta.
A hajtáslánc részlegünk feladata volt ennek a motornak az integrációja a karosszériába. Sokféle szilentet teszteltek, hogy csökkenteni tudják az egyhengeres motor által keltett rezgéseket. Ezek segítségével komfortosabbá tudtuk tenni az autót a pilóták számára illetve növelni tudtuk az alkatrészeink élettartamát.
Az idei évben hűtő rendszerünket kétfelé osztottuk. Ez nagyobb tervezési szabadságot adott az elhelyezésében számunkra és segített csökkenteni az autó tömegközéppontjának magasságán.
E miatt a megoldás miatt az autó kipufogó rendszerét át kellett helyeznünk oldalról hátulra. Az új kipufogónál csökkentettük az ellennyomást, hogy maximalizálni tudjuk a motor teljesítményét.
Annakellenére, hogy a kipufogó egy dob nélküli rendszer volt, át tudtunk menni a hangnyomás mérésen, ahol teljesítenünk kellett alapjáraton 103 dBC alatti értéket illetve emelt fordulaton 110 dBC értéket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karosszéria

Az új futómű geometria miatt a karosszéria részlegnek újra kellett tervezni a vázat. Módosítani kellett az új futómű bekötési pontokhoz. A cockpit módosítva lett, hogy a pilóták számára ergonomikusabb legyen. Ezért is terveztük újra az ülést is, ami segítségével egy olyan pilóta pozíciót hoztunk létre az autóban, ami segített csökkenteni az autó tömegközéppontjának magasságán.
Köszönhetően rengeteg szimulációs iterációnak a vázunk torziós merevségét sikerült növelnünk 1700 Nm/°-ra. Ez 50%-os növekedés a tavalyi évhez képest, de ami a legfontosabb úgy értük ezt el, hogy a váz tömegét nem növeltük jelentősen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elektronika

A részleg a tavalyi konstrukció tovább fejlesztésén dolgozott. Céljuk a megbízhatóság javítása volt, emellett pedig új komponenseket is terveztek. Ahhoz, hogy a pilótáink a kormályról tudják vezérelni az autó fékerő eloszlását megterveztek egy E-balancebar-t. Módosítani kellett az autó vezérlésén is, hogy az új hűtőrendszer két hűtőventilátora mindig optimális hőmérsékleten tudja tartani a motor hűtővizét. Fejlesztettek egy új gumihőmérő rendszert is, mivel a járműdinamika részlegünk számára fontos volt, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjtsék az új abroncsokról. 

IMG_0240.PNG
IMG_0241.PNG
IMG_0242.PNG
IMG_0243.PNG
IMG_0244.PNG

2020. tél

ARRABONA RACING GAME

Meglepetéssel is készültünk a virtuális Rollout alkalmából. Csapatunk kifejlesztette az első Formula Student világáról szóló játékot. A felhasználók a csapat eddigi autói mellett, megépíthetik a saját autójukat és kipróbálhatják magukat az FS versenyszámokban is. 

5d8ae128-d6cb-4cbb-a975-630d61d91211.jpg

2020. tél

K%C3%A9perny%C5%91fot%C3%B3%202021-01-16%20-%2021.42_edited.png

Csapatbemutatónk folytatásaként konstrukciós vezetőnk, Tari Csaba kerül bemutatásra.
1. Miből áll egy konstrukciós vezető feladatköre?
- A konstrukciós célok meghatározása és az oda vezető út kijelölése mellett a részlegek együttműködésének koordinálása jelenti a legfőbb feladatokat. Továbbá a fő konstrukciós döntésekért felelősség vállalása. Mindemellett a csapat és ötleteink reprezentálása támogatóink számára.

2. Mikor lettél csapattag és mi volt számodra a fő motiváció, hogy jelentkezz?
- 2017 tavaszán jelentkeztem a csapatba. Elsődleges célom a szakmai fejlődés volt, mivel már akkoriban is érdekelt, hogy miként lesz ötletekből és tervekből versenyautó. Néhány év elteltével rengeteg remek emberrel ismerkedtem meg, és olyan tapasztalatokra tehettem szert, amelyet az iskolapadban esély sincs elsajátítani. Összegezve, többszörösen felülmúlta a Formula Student világa az elképzeléseimet.

3. Mi a legfontosabb dolog, amit megtanultál a Formula Student világában?
- Céltudatosság és időmenedzsment. Ez a két dolog, ami számomra meghatározó volt, és mind szakmai mind magánéleti tevékenységeimre kihatással volt és lesz az életemben.

4. Mi a kedvenc emléked a 2019-es versenyszezonból?
- A kedvenc emlékem az Formula Student East díjátadó ünnepségéhez köthető. Már az érkezésünkkor más volt a légkör, mint egy évvel azelőtt, hiszen tudtuk, hogy jól teljesítettünk a napokban. Mindenki izgatottan várta a mi kategóriánkat, mivel csak tippelni tudtunk, hogy benne vagyunk-e a Top 5-ben. Egész ünnepség alatt számolgattunk, és néhány merész kimenetelben még a dobogót is fontolóra vettük. Amikor a dobogós helyekhez érkeztünk, talán az volt a leghosszabb másodperc a csapat számára mire kimondták… Összesített 3.hely. Megcsináltuk, az egyik legrangosabb versenyen dobogós helyezést értünk el, 30 ember egyként ugrott a levegőbe, leírhatatlan pillanat volt.
Csaba 2018-ban kezdett fő támogatónknál, az Audi Hungaria Zrt.-nél gyakornokként a Járműfejlesztés területén, jelenleg pedig a Szerszámgyárban tevékenykedik, ahol szerszám tervezéssel és gyártással, továbbá gyártósor és gyártócella tervezéssel foglalkozik.