top of page
DF_2024.png

Design Freeze

Az idei Design Freeze rendezvényünk január 23-án a Széchenyi István Egyetem Managment
Campusán került megrendezésre. Az eseményre meghívtuk szponzorainkat, hogy bemutathassuk az ART_11 designját és konstrukciós újításait. A prezentációt követÅ‘en, melyben a csapatunkat, illetve a
várható fejlesztéseinket ismerhették meg, egy állófogadással zárult rendezvényünk, ahol lehetÅ‘ség
nyílt kötetlen beszélgetésre. 
 

2024. február 3.

Az aszfaltcsíkon születÅ‘ bajnokokat segíti versenymérnökként a Széchenyi-egyetem volt hallgatója

Gyenis Máté egyike azoknak a fiatal szakembereknek, akik a járművek iránti szerelembÅ‘l választották a Széchenyi István Egyetemet.

„Két év SZEngine-tagság után a Járműfejlesztési Tanszék koordinálásával megalakítottuk a versenyautó-fejlesztÅ‘ Arrabona Racing Teamet, amelynek én lettem az elsÅ‘ műszaki- konstrukciós vezetÅ‘je. A Széchenyi-egyetemen eltöltött évek több szempontból is meghatározóak voltak számomra. Kiváló oktatóktól tanulhattam, a hallgatói csapatokban pedig olyan gyakorlati tapasztalatot szerezhettem, amit mások a diplomaszerzés után, több éves munkával érhetnek el. ElsÅ‘ munkahelyemet is a Formula Studentben való részvételnek köszönhetem, hiszen egy futamon kerültem kapcsolatba a B3 Racing túraautó-csapattal”
– emlékezett vissza karrierje kezdetére.

Teljes cikket a képre kattintva olvashatják.

7f5c56_3b8af478b0f641029545352c0d6f4ed8~mv2.webp

2024. február 2.

IMG_0748_edited.jpg

Nyitott Kapuk

A Széchenyi István Egyetem nyílt napján, a Nyitott Kapukon idén is kiállított az Arrabona Racing Team. Az érdeklÅ‘dÅ‘ középiskolások fontos információkat tudhattak meg az
egyetemrÅ‘l, valamint csapathelyiségünknél a csapat életét és működését is megismerhették. Az érdeklÅ‘dÅ‘k örömére pedig az ART_X-et is megcsodálhatták és csapattagjaink készségesen meséltek is az autó építésérÅ‘l, és a versenyekrÅ‘l.

2024. január 16.

Educatio

Az idei nemzetközi EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás január 11. és január 13. között a Budapesti Hungexpoban került megrendezésre. A számos egyetem és szervezet mellett a csapatunk is jelen volt. Az érdeklÅ‘dÅ‘k kérdéseire készségesen válaszoltunk, illetve láthatták az ART_X–et is. A rendezvény alatt reméljük, hogy sok ember érdeklÅ‘dését felkeltettük.

IMG_0547 másolat.jpg

2024. január 13.

MEGJELENÉSEINK

Nyitott Kapuk

A Széchenyi István Egyetem idén is megrendezte a Nyitott Kapuk nevű nyílt napját január 18-án, ahol a résztvevÅ‘ középiskolás diákok betekintést nyerhettek az egyetemi életbe. KülönbözÅ‘ tájékoztatókkal és beszélgetésekkel várták a látogatókat, akik további programok keretében Campus körsétán és laborlátogatásokon vehettek részt. Az rendezvényen az Arrabona Racing Team is megjelent, csapatunk központi helyisége elÅ‘tt állítottuk fel a standunkat, ahol az érdeklÅ‘dÅ‘k megismerkedhettek a csapat történetével és működésével, ezen felül pedig versenyautónkat is megtekinthették.


Educatio Kiállítás

Az idei EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállítást január 13. és 15. között rendezték meg  Budapesten, a HUNGEXPO-n. A számos kiállító között voltak magyar és külföldi felsÅ‘oktatási intézmények, szakmai gyakornok programok, illetve munka- és karrier lehetÅ‘ségek is. A rendezvényen csapatunk is részt vett, saját standunknál válaszoltunk az érdeklÅ‘dÅ‘k kérdéseire, emellett szemügyre vehették az ART_08-at is.

​

2021. tél

Design Freeze

Január 18-án megrendezésre került az ART_09 autónk designját és konstrukciós újításait bemutató Design Freeze eseményünk a Széchenyi István Egyetem Management Campusán, amit élÅ‘ben az interneten is követni lehetett. A rendezvényre meghívtuk szponzorainkat, hogy egy prezentáció keretében betekintést adjunk nekik a legújabb fejlesztéseinkbe. A bemutató után egy laza beszélgetéssel és vacsorával zárult a rendezvény.
A teljes videó megtekinthetÅ‘ a Youtube csatornánkon az alábbi linken: 

2021. tél

unnamed.jpg

Versenybejelentő

​

Az idei évben abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a január 28-án megrendezett regisztrációs kvízeken olyan kiemelkedÅ‘ eredményeket sikerült elérni, amivel az összes általunk megpályázott versenyre kvalifikáltuk magunkat, az FS Netherlands-re ráadásul elsÅ‘ helyen. Végül három versenyre esett a választásunk; az osztrák FS Austria-ra, a magyar FS East-re és a német FS Germany-re.

2021. tél

TAGTOBORZÁS

Az Å‘szi félév kezdetével ismét tagfelvételt hirdettünk részlegeinkre. Az önéletrajzok és motivációs levelek beküldésének határideje október 1. volt. A felvételi idÅ‘szak lezárultával 21 új taggal bÅ‘vült csapatunk, amivel 69 fÅ‘re emelkedett létszámunk. Az elektronika részlegre 1, a management, driverless és aerodinamika részlegekre 2, a karosszéria részlegre 3, a hajtáslánc részlegre 4, végül a járműdinamika részlegre 7 fÅ‘ nyert felvételt. Új tagjainkat az eddigi évekhez hasonlóan egy integrációs csapatépítÅ‘ napon köszöntöttük köreinkben október 8-án.

unnamed.jpg

FUNDRIVE

unnamed-1.jpg

FUNDRIVE

Csapatunk minden évben megrendezi FunDrive eseményét, melynek keretében szponzoraink, valamint volt és jelenlegi tagjaink, akik az autón dolgoztak, vezethetik éppen aktuális és korábbi versenyautóinkat. Az esemény idén október 16-17-én került megrendezésre a Gönyű kikötÅ‘ben.

2021. Å‘sz

MEGJELENÉSEINK

Humda Roadshow Junior Gokart Challenge
Október 4. és 9. között GyÅ‘rbe látogatott a Humda Roadshow, ami egy országos autó-motorsport tehetségkutató programsorozat 6-14 évesek számára, amelynek az ETO Park adott otthont. A program szimulátoros tehetségkutató idÅ‘méréssel vette kezdetét, majd a legjobb idÅ‘t futó versenyzÅ‘knek lehetÅ‘ségük nyílt valódi elektromos gokarton bizonyítani tudásukat a hétvégi programon. A kilátógatok megtekinthették idei versenyautónkat, az ART_08-at is.

​

Kari Napok
Október 11-én részt vettünk a Széchenyi István Egyetem Kari Napok elsÅ‘ napján, a Szervezeti Nyíltnapon, ahol saját standunknál nyújtottunk betekintést a csapatunk iránt érdeklÅ‘dÅ‘k számára.

​

Rally Hungary
Csapatunk idén is részt vett a Rally Hungary-n, amelyet Nyíregyházán rendeztek az autósport rajongók számára. Az ART_08 péntek délután Máriapócson a Rabócsiringen futott egy bemutató kört, majd szombaton és vasárnap Nyíregyháza belvárosában volt kiállítva, ahol az érdeklÅ‘dÅ‘k szemügyre vehették és feltehették kérdéseiket csapattagjaink számára.

unnamed-2.jpg

2021. Å‘sz

2021. Å‘sz

unnamed.jpg

VERSENYBEJELENTÉS

A februári regisztrációt követÅ‘en, az idei nyárra a hazai rendezésű Formula Student East és az osztrák Formula Student Austria versenyek kerültek be csapatunk versenynaptárába. Nagy erÅ‘kkel készülünk a versenyekre és reméljük, hogy a vírushelyzet is lehetÅ‘vé teszi, hogy ezek megrendezésre kerüljenek a korábbi évekhez megszokott módon és formában!

2021. tavasz

DESIGN FREEZE


Idén márciusban megrendezésre került csapatunk online Design Freeze rendezvénye, ahol bepillantást nyerhettek az idei autónk, az ART_08 tervezési folyamataiba.

A forgatáshoz a Széchenyi István Egyetem médiaszobáját használhattuk, ahol egy közreműködÅ‘ stáb segítségével, igényes környezetben készülhetett el a bemutató videónk. A felvételek szerkesztését jelenlegi és alumni csapattagjaink végezték, a teljes bemutató pedig YouTube csatornánkon megtekinthetÅ‘. 

2021. tavasz

TAVASZI TAGTOBORZÁS

Az új tagok toborzása nagyon fontos számunkra, ezért most tavasszal is meghirdettük a tagfelvételt 4 részlegünkre. Konstrukciós részlegeink közül a járműdinamika, a karosszéria és a driverless részlegek, valamint a média részleg is várta az érdeklÅ‘dÅ‘ jelentkezÅ‘ket. A beérkezett önéletrajzok és motivációs levelek átnézése után megkezdÅ‘dtek az online felvételi elbeszélgetések.  Összesen 6 taggal bÅ‘vült csapatunk, amelybÅ‘l a driverless, a karosszéria és a média részleghez 1, a járműdinamika részleghez pedig 3 tag csatlakozott.

unnamed-1.jpg

TESZT

Csapatunk a járványügyi elÅ‘írások betartásával eddig 4 alkalommal tesztelhetett a gönyűi kikötÅ‘ben. Ezeket a teszteket az ART_07-es versenyautónkkal végeztük, amelyek elsÅ‘dleges célja a köridÅ‘ szimulációs szoftverünk validálása. Itt különbözÅ‘ teszt szcenáriókat futtatunk le a szimulációk során és utána ezeket a valóságban is végrehajtjuk, majd a kapott értékeket összehasonlítva tudjuk fejleszteni a szimulációinkat. Ezek mellett aerodinamikai méréséket és vizsgálatokat is végzünk.

Az ART_08 fejlesztései közül is ki tudtunk próbálni néhányat az ART_07-es járművünkön. Ilyen például az új kormánykerék, amit már tovább is fejlesztettünk a pilótáink visszajelzései alapján. Számukra is jó lehetÅ‘séget adnak a tavaszi tesztek, hogy újra formába lendüljenek az idei versenyszezon elÅ‘tt.

unnamed-2.jpg

2021. tavasz

ÚJ SZPONZOROK, TÁMOGATÓK, PARTNEREK

​

Örömünkre szolgál, hogy ismét új cégek találták alkalmasnak csapatunkat arra, hogy támogassanak. Köszöntjük az Adorján autókárpitot, az Alu-Cutting Hungary Kft-t, Artefact Kft-t, az Aziza International Kft-t, a Borsodi Műhely Kft-t, a Dana Hungary Kft-t, Denso  Manufacturing Hungary Ltd.-t, a DisplayHázat, a DUO CNC Kft-t, az EPLAN Software and Service-t, a Gimex-Hidraulika Kft-t, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft-t, a KTS Kft-t, a Leier Hungaria Kft-t, a Losonczi Innovation Kft-t, a Me-Han Kft-t, a MetAlCu Trade Kft-t, a Pepperl+Fuchs Kft-t, a Plastform Kft-t, a Rák-Antenna Kft-t, Savaria Ipartechinka Kft-t, a Tarna Metál Kft-t és a VC999 Packaging Systems Inc-t.

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. Tell your visitors a bit about your services.

2021. tavasz

unnamed-3.jpg
a9a58605-7eae-41a7-bd30-e5e9774e4381.jpg

RALLY HUNGARY

 

NYÍREGYHÁZA

November 6. és 8. között került megrendezésre Nyíregyházán a Rally Európa-bajnokság utolsó elÅ‘tti fordulója, melyen csapatunkkal is találkozhattak az érdeklÅ‘dÅ‘k. Az egész hétvégés rendezvény során a rajt-cél ceremónia helyszínén a kilátogatók megtekinthették az idei autónkat, valamint vasárnap délelÅ‘tt a városi gyorsasági szakaszon egy bemutató körre is lehetÅ‘ségünk nyílt.

2020. tél

ADOMÁNYGYÅ°JTÉSEINK

19f52601-c220-476a-a579-4ae0c5e93195.jpg
98f25d7f-256d-40f5-8c2d-b6a0d6afd73a.jpg

2020. tél

A 2020-as év máshogy alakult, mint ahogy az elterveztük, de emellett is fontosnak tartottuk, hogy segíthessük a GyÅ‘ri környéki szervezetek munkáját. A GyÅ‘ri Állatmenhely rengeteg kutya és macska otthona, akik jelenleg is gazdát keresnek. Nekik néhány játékkal, eledellel és tisztítószerekkel tudtunk kedveskedni.

A karácsony közeledtével az egyetemi hallgatói csapatokkal közösen vettünk részt a Baptista Szeretetszolgálat adománygyűjtÅ‘ projektjében. A projekt keretein belül 6-12 éves hátrányos helyzetű gyerekeknek gyűjtöttünk ajándékokat, amelyeket cipÅ‘sdobozokba csomagoltunk. Ezzel az összefogással végül 70 dobozt sikerült megtölteni, melyeket a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyig kézbesít a gyerekeknek. 

ROLLOUT

Tavasszal, az egyetemek bezárásával csapatunk tagjai is hazakényszerültek, így jelentÅ‘sen kitolódott az új autó építési idÅ‘szaka, ezért az eddigiektÅ‘l eltérÅ‘en, az év végéhez közeledve szeretnénk bemutatni az idei autónkat, az ART_07-et.

A csapat célja az idén az volt, hogy a világranglista TOP 50-be kerülhessünk. Az ART_07 a RISE koncepcióra épül, mely annyit jelent, hogy a cél egy megbízható, innovatív, egyszerű és hatékony konstrukció. 

 

​

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Futómű

Az egyik legnagyobb fejlesztésünk idén a futómű terén történt, ugyanis egy új abroncsot, a 10”-os Hoosier-t kezdtük használni. Fontos volt, hogy ehhez hozzáalakítsuk a futómű geometriát, ez pedig hozzásegített minket, hogy a legnagyobb tapadást hozhassuk ki az abroncsokból, így javítva az autónk kör idejeit. Az új kerék miatt újra terveztük a csonkállványunkat, a kerékagyunkat, valamint egyedi középrészt terveztünk az felnihez. Ebben az évben karbon lengÅ‘karokat használtunk, amivel az autó rugózattalan tömegét jelentÅ‘sen tudtuk csökkenteni. Továbbfejlesztettük a fékrendszerünket, valamint az innováció jegyében idén a pedálok tervezésénél a korábbi évektÅ‘l eltérÅ‘en a generatív tervezést és az additív gyártást alkalmaztuk.

IMG_0239.PNG

Aerodinamika

A kitűzött cél erre az évre az volt, hogy az autó körüli levegÅ‘ áramlását javítsuk. 54 km/h-nál, ami egy Formula Student pálya átlagsebessége, sikerült növelnünk a leszorító erÅ‘t 550N-ra, ami 30%-os növekedés tavalyi évhez képest, de a légellenállásunk csak 22%-kal nÅ‘tt 244 N-ra.
Fontos szempont még a növekedett leszorító erÅ‘ mellett az aerodinamikai balansz javulás is az elÅ‘zÅ‘ évi 60%-40%-os arány sikerült 50%-50%-ra javítanunk, ami nagyban hozzájárult az autó nagy tempójú stabilitásához.

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

 

 

 

 

Hajtáslánc

Az idei évben az autónk a Szengine EVO7-es motorját használta.
A hajtáslánc részlegünk feladata volt ennek a motornak az integrációja a karosszériába. Sokféle szilentet teszteltek, hogy csökkenteni tudják az egyhengeres motor által keltett rezgéseket. Ezek segítségével komfortosabbá tudtuk tenni az autót a pilóták számára illetve növelni tudtuk az alkatrészeink élettartamát.
Az idei évben hűtÅ‘ rendszerünket kétfelé osztottuk. Ez nagyobb tervezési szabadságot adott az elhelyezésében számunkra és segített csökkenteni az autó tömegközéppontjának magasságán.
E miatt a megoldás miatt az autó kipufogó rendszerét át kellett helyeznünk oldalról hátulra. Az új kipufogónál csökkentettük az ellennyomást, hogy maximalizálni tudjuk a motor teljesítményét.
Annakellenére, hogy a kipufogó egy dob nélküli rendszer volt, át tudtunk menni a hangnyomás mérésen, ahol teljesítenünk kellett alapjáraton 103 dBC alatti értéket illetve emelt fordulaton 110 dBC értéket.

​

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karosszéria

Az új futómű geometria miatt a karosszéria részlegnek újra kellett tervezni a vázat. Módosítani kellett az új futómű bekötési pontokhoz. A cockpit módosítva lett, hogy a pilóták számára ergonomikusabb legyen. Ezért is terveztük újra az ülést is, ami segítségével egy olyan pilóta pozíciót hoztunk létre az autóban, ami segített csökkenteni az autó tömegközéppontjának magasságán.
KöszönhetÅ‘en rengeteg szimulációs iterációnak a vázunk torziós merevségét sikerült növelnünk 1700 Nm/°-ra. Ez 50%-os növekedés a tavalyi évhez képest, de ami a legfontosabb úgy értük ezt el, hogy a váz tömegét nem növeltük jelentÅ‘sen. 

​

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elektronika

A részleg a tavalyi konstrukció tovább fejlesztésén dolgozott. Céljuk a megbízhatóság javítása volt, emellett pedig új komponenseket is terveztek. Ahhoz, hogy a pilótáink a kormályról tudják vezérelni az autó fékerÅ‘ eloszlását megterveztek egy E-balancebar-t. Módosítani kellett az autó vezérlésén is, hogy az új hűtÅ‘rendszer két hűtÅ‘ventilátora mindig optimális hÅ‘mérsékleten tudja tartani a motor hűtÅ‘vizét. Fejlesztettek egy új gumihÅ‘mérÅ‘ rendszert is, mivel a járműdinamika részlegünk számára fontos volt, hogy a lehetÅ‘ legtöbb adatot gyűjtsék az új abroncsokról. 

IMG_0240.PNG
IMG_0241.PNG
IMG_0242.PNG
IMG_0243.PNG
IMG_0244.PNG

2020. tél

ARRABONA RACING GAME

Meglepetéssel is készültünk a virtuális Rollout alkalmából. Csapatunk kifejlesztette az elsÅ‘ Formula Student világáról szóló játékot. A felhasználók a csapat eddigi autói mellett, megépíthetik a saját autójukat és kipróbálhatják magukat az FS versenyszámokban is. 

5d8ae128-d6cb-4cbb-a975-630d61d91211.jpg

2020. tél

K%C3%A9perny%C5%91fot%C3%B3%202021-01-16%20-%2021.42_edited.png

Csapatbemutatónk folytatásaként konstrukciós vezetÅ‘nk, Tari Csaba kerül bemutatásra.
1. MibÅ‘l áll egy konstrukciós vezetÅ‘ feladatköre?
- A konstrukciós célok meghatározása és az oda vezetÅ‘ út kijelölése mellett a részlegek együttműködésének koordinálása jelenti a legfÅ‘bb feladatokat. Továbbá a fÅ‘ konstrukciós döntésekért felelÅ‘sség vállalása. Mindemellett a csapat és ötleteink reprezentálása támogatóink számára.

2. Mikor lettél csapattag és mi volt számodra a fÅ‘ motiváció, hogy jelentkezz?
- 2017 tavaszán jelentkeztem a csapatba. ElsÅ‘dleges célom a szakmai fejlÅ‘dés volt, mivel már akkoriban is érdekelt, hogy miként lesz ötletekbÅ‘l és tervekbÅ‘l versenyautó. Néhány év elteltével rengeteg remek emberrel ismerkedtem meg, és olyan tapasztalatokra tehettem szert, amelyet az iskolapadban esély sincs elsajátítani. Összegezve, többszörösen felülmúlta a Formula Student világa az elképzeléseimet.

3. Mi a legfontosabb dolog, amit megtanultál a Formula Student világában?
- Céltudatosság és idÅ‘menedzsment. Ez a két dolog, ami számomra meghatározó volt, és mind szakmai mind magánéleti tevékenységeimre kihatással volt és lesz az életemben.

4. Mi a kedvenc emléked a 2019-es versenyszezonból?
- A kedvenc emlékem az Formula Student East díjátadó ünnepségéhez köthetÅ‘. Már az érkezésünkkor más volt a légkör, mint egy évvel azelÅ‘tt, hiszen tudtuk, hogy jól teljesítettünk a napokban. Mindenki izgatottan várta a mi kategóriánkat, mivel csak tippelni tudtunk, hogy benne vagyunk-e a Top 5-ben. Egész ünnepség alatt számolgattunk, és néhány merész kimenetelben még a dobogót is fontolóra vettük. Amikor a dobogós helyekhez érkeztünk, talán az volt a leghosszabb másodperc a csapat számára mire kimondták… Összesített 3.hely. Megcsináltuk, az egyik legrangosabb versenyen dobogós helyezést értünk el, 30 ember egyként ugrott a levegÅ‘be, leírhatatlan pillanat volt.
Csaba 2018-ban kezdett fÅ‘ támogatónknál, az Audi Hungaria Zrt.-nél gyakornokként a Járműfejlesztés területén, jelenleg pedig a Szerszámgyárban tevékenykedik, ahol szerszám tervezéssel és gyártással, továbbá gyártósor és gyártócella tervezéssel foglalkozik.

Audi Hungari logo white.png
bottom of page